Przede wszystkim skupiłabym się na naszym kliencie i zadaniu sobie pytania kto nim jest.

Najczęstsza odpowiedź jest wszyscy, ale czy na pewno?

Np osoby pracujące w MLM, nie wydaje mi się, że waszymi klientami są np. tylko młode mamy zajęte życiem w wieku 28-34 lat mieszkające w dużym mieście. A tak naprawdę tak to powinno wyglądać.

Należy skupić się na konkretnej grupie docelowej. Inaczej są nazywane „Buyer Persona” czyli osoba decydująca o zakupie.

Czy np. dobrym pomysłem nie jest skierowanie swojej komunikacji do kobiety w wieku 40-50, która ma dzieci nastoletnie i uderzyć z komunikatem o samodzielnym gotowaniu przez nie.

Jeśli taka właśnie będzie grupa docelowa i wymarzony klient, to każdy komunikat przez Facebooka + Instagrama + spotkania powinien zostać skierowany do mam nastolatków.

Czy biuro księgowe, które specjalizuje się w biurach nieruchomości i ukierunkowuje na nich swoje komunikaty nie jest na wygranej pozycji? Taka księgowa obsługująca biura nieruchomości, wie co im doradzić. Takich klientów szuka biuro księgowe jako ekspert rozliczeń księgowych w branży nieruchomości. Każdy komunikat pokazuje jak rozwiązać konkretne problemy tej właśnie grupy, tego pojedynczego klienta. Pokaż swoim klientom, tutaj jestem dla Ciebie, znam się na Twoich problemach.

Jak znaleźć klienta wymarzonego ?

Aby zbudować dobrze klienta dla swojej firmy inaczej znaleźć personę zakupową inaczej nazwać swojego klienta i go określić. Ile ma lat, gdzie mieszka, jak spędza wolny czas.

Np persona zakupowa dla trenera personalnego to mężczyzna w wieku 40-60 mający problemy ze zdrowiem lub z tuszą, mieszkający we Wrocławiu w obrębie 6 km od klubu fitness w jakim pracuję. Najczęstsze problemy to chęć zgubienia wagi i problemy z bolącym kręgosłupem.

Budżet wydany np. na reklamę tak stargetowaną czyli ukierunkowaną to na FB czy Instagramie koszt rzędu 4 zł dziennie. Koszt reklamy bez ukierunkowania na moich klientów to koszty rzędu 50 zł dziennie i efektem są np. lajki a nie telefon z pytaniem o koszt treningu.

Krok po kroku działania dla początkujących w marketingu

1. Zadbaj o określenie swojego klienta

2. Ustal plan i działania jak do niego dotrzeć

3. Wybierz media – np. gazety, bilbboardy, prowadzenie bloga, social media

Dodaj komentarz